Блог

English and children's tutorials

Описание, сравнение и препоръки за самоучители. Да ползва ли детето самоучител и защо  Как би му помогнало и в какви ситуации  Кога не е препоръчително да се използва самоучител     Самоучителите развиват добри езикови умения, особено когато се включи насочено ръководство от възрастен човек, най-вече при деца в ранна предучилищна възраст.   Динолоинго   За децата на възраст от три до петгодишна  възраст, препоръчваме картинни или анимирани самоучители, електронни платформи, които да представят материала визуално.   Една такава езикова платформа е Динолинго: https://dinolingo.com/learn-english-for-kids Тя включва:   Уроци по английски   Децата започват да учат английски веднага след като започнат да гледат уроците по английски,Четете Повече →

Учебник по английски за деца | LuckyKids

Приложение. Правила. Особени случаи. Английската граматика и по-специално тази част, свързана с глаголните времена се счита за сравнително лесна, сравнена с тази на езици като немски, френски, руски език и други. Съществуват глаголни времена, при които вероятността да бъдат използвани в речта е  по-малка   Първото глаголно време на което се спираме е – Past Perfect Рrogressive Tense /Минало перфектно продължително време/.   Значение: Използваме това време за да опишем действия и събития допреди определен период от миналото. Описваме събитието, което се е случило в миналото и е приключило също в миналото преди друг момент. Това означава, че в настоящето действието не продължава. Пример: “WeЧетете Повече →

Граматика за деца | LuckyKids

Описание на софтуерните инструменти и как те спомагат за обучението на децата по езика   Преводът е един от най-добрите начини да се научи чужд език, защото основната идея е, че ако искате да научите чужд език, трябва да знаете майчиния си език много добре и преводът е добро средство за възприемане на метаезиково отношение към език, тоест да го видите с други очи и да разберете как наистина работи.   От една страна имам предвид семантичните и лексикални компоненти, например, когато превеждате от английски, наистина ще научите къде е истинската разлика между думите „балкон“ и „тераса“, докато правите вашето проучване чрез много други думи.Четете Повече →

Основни позитиви за подготовката за матура по английски език на лагера – защо и с какво е полезен С какво лагерът не може да помогне и защо   Изпитът по англйски език – матура, съдържа тестове по английски език след осми клас на паралелките с интензивно изучаване на езика. Тестовете са съобразени с формата на изпита за външно оценяване. Програмата на ЛъкиКидс до известна степен работи върху част от компонентите на държавния зрелостен изпит по английски език и би могло да се използва за подготовка на зрелостниците за подготовка. Разбира се има и изключения.   Всеки изпит /матура/ е под формата на тест и съдържа следнитеЧетете Повече →

Primerni testove 2

Как лагерът подготвя детето, каква основа му дава и Какво трябва да се надгради и защо   За много от нашите деца езиковата гимназия е преломният момент, в който те започват участие в една жизненоважна система на обучение, в повечето случаи определяща тяхната кариера и съответно начин на живот. Българският родител е загрижен и внимателен що се отнася до бъдещето на своето потомство. В повечето случаи много от родителите насочват децата си към езикови гимназии, като образователни институци с традиции в отличната академична подготовка на децата.   Ние като професионалсти също можем да подкрепим това общо прието мнение. Езиковата гимназия е изявено в академичните сиЧетете Повече →

Lucky Kids Teaching

Какви методи се прилагат за успокояване и създаване на интерес при по-агресивните деца Примери и резултати   “За да можем да го поправим, е необходимо да знаем какво го задвижва”, Д-р. Раул Силва Агресията при децата може да бъде симптом на много различни основни проблеми. Тя е многолицево явление, различно за всички психични състояния, медицински проблеми и житейски обстоятелства. И така, в самата същност на справянето с агресията е важно първо да  се разбере какво я движи. Ние, професионалистите в ЛъкиКидс, сме внимателни и наблюдаваме нашите лагерници и тяхното поведение, според правилото “нито едно дете без пряко наблюдение от възрастен”. Ние сме с тях денонощноЧетете Повече →

Wire Phone

Какви са правилата за комуникация с родителя? Кога тя е позволена и кога не? Извънредни ситуации и родители   Лято е! Започва се, мисля си като един родител, който е тръгнал да запълва програмата за юни, юли, август и половината от септември за едно неспокойно, супер търсещо и интелигентно дете. В противен случай ще се наложи да го водя с мен на работа, да обръщам специално внимание на храненето, тъй като няма да съм сама и да похапвам био-салата, докато работя на компютъра.   Ще се налага да си тръгвам точно в 5.00ч. или може би дори половин час по-рано, защото то ще настоява даЧетете Повече →

детския летен лагер

Ситуации, проблеми, заболявания, разрешими и неразрешими проблеми   В еждневието си нашите деца се нуждаят от родителски грижи и насочване Идва обаче един определен момент, в който е необходимо родителят да ги пусне свободно по техния път или това е мига, в който те започват да израстват и искат да бъдат самостоятелни. Това са умения, които изискват време, но децата определено се нуждаят от тях и от научаването им.     Ето как лагерът се отразява благотворно на децата: той поддържа социални умения, дава и моделира навици за здравословен начин на живот, облекчава летния режим на децата, като им предлага разнообразни занимания и забавления вЧетете Повече →

Предимства и недостатъци Кога да изпратим детето си в единия и кога в другия     Застанала съм на паркинга пред стадион Васил Левски и не, не съм футболен фен. Аз съм част от екипа на един прекрасен детски лагер.  Още е рано. Дотук на площадката са дошли само шофьорът на буса, ръководителката на лагера /която е винаги тук/ и аз.  Топло лятно утро.   Децата ще се появят всеки момент. Това са моментите, които харесвам много. Те идват с леко притеснение и стоят близо край родителите си или точно обратното идват и се хвърлят да прегръщат познати преподаватели и аниматори, приятели от предишната смянаЧетете Повече →

Какво представляват образователните блокове в летният лагер

  Описание на блоковете, логиката между тях и нивата, какво включват и как развиват езиковите умения на детето. Защо са съчетани така   Уроците в лагера са разделени на два блока по 80 минути всеки, с 20 минутна почивка между тях. Необходимостта от такова разделение е наложена от екипната работа по проекти. Всяка смяна на летния лагер има основна тема, а всяко ниво по английски език има основна подтема. Първият блок от 80 минути от обучението по английски е запълнен с теоретична част, граматика, запознаване с нов материал и граматически упражнения. В нея задължително  се включват атрактивни презентации от страна на учителя. Всички упражнения в интерактивните залиЧетете Повече →

Онлайн приложения за деца

Как и защо Едни от най-удобните приложения в обучнието по английски език са свободните речници, които могат да бъдат свалени лесно от Google. Чрез тях децата могат да проверяват думи, с които не са запознати, по време на учебния блок, когато четат самостоятелно или при проучвания, необходими за техния проект. Ето някои примери за добри речници он-лайн: Cambridge Dictionary   English Dictionary   Macmillan Dictionary   Free English Dictionary and Thesaurus Online   The Free Dictionary Български приложения и платформи Он-лайн приложения за деца и платформи за ранно чуждоезиково обучение  Тук ще се опитаме да обхванем повече онлайн платформите за чуждоезиково обучение, но не самоЧетете Повече →

Обучение на деца по групи

Защо е добро проектното обучение? Какво е проектно обучение и как се случва то?  „Обучението, базирано на проекти, се фокусира върху преподаването чрез ангажиране на учениците в изследването. В тази рамка, учениците преследват решения на нетривиални проблеми, като задават и усъвършенстват въпроси, обсъждат идеи, правят прогнози, разработват планове и/ или експерименти, събират и анализират данни, заключения, съобщават техните идеи и констатации на други, задават нови въпроси и създават  артефакти (например модел, доклад, презентация, продукт, видеолента или компютърна програма). „  Филис П. Блуменфелд и др., „Мотивиране на проектното обучение: поддържане на работата, подкрепа на обучението“ По време на проектното обучение, учителят прави ученето живо и разбираемоЧетете Повече →

Play and talk with echo метод

В LuckyKids използваме иновативна система за изучаване на английски език за деца в предучилищна възраст – „Play and Talk with Echo“ , която е предназначена да постави основите на чуждоезиковото обучение. Програмната система „Play and Talk with Echo“ се основава на следните методи, принципи и подходи за правилно усвояване на езика:  игри;  слушане и говорене;  цялостно слушане;  песни и танци;  свързване на образованието с положителни емоции;  редуващи се дейности по време на образователния процес;  любов и грижа за децата;  изграждане на система от ценности и добродетели. Детето със своя уникален свят, неограничени търсения и възприятия е в центъра на програмната система „Play and Talk withЧетете Повече →

Снимка 14 от ЛъкиКидс лято 2018

Описание на приложението на метода в лагера  Методът Монтесори е възпитание, дисциплина и обучение чрез правилата на доктор Мария Монтесори /1870-1952г./. Доктор Мария Монтесори е първата жена в Италия, която получава медицинско образование. Тя има уникален принос в науката. След дипломирането си започва да работи като педиатър в психиатрична клиника към Римския университет. Първоначално тя се посвещава на деца с умствени увреждания, като след няколко години започва да разработва метод за работа с тези деца. От 1909г. започва да издава книги, продукт на цялостната й работа с  децата.  В един от многобройните си трудове, Мария Монтесори е формулирала кратки правила за родителите – напомняния заЧетете Повече →

Метод на слънчева педагогика

Описание на приложението на метода в лагера  Слънчевата педагогика като система Слънчевата педагогика представлява система от принципи и методи, които могат да бъдат условно разделени на философска /теоретична/ и практическа част. Идеите на слънчевата педагогика са почерпени от Учението на Учителя Петър Дънов и в продължение на повече от 90 години са прилагани от много педагози в различни градове и училища на страната.  Основно разбиране на слънчевата педагогика е, че в природата всичко е свързано в живота на Цялото. Малки и големи растения, животни, всички елементи на органичната и неорганичната Природа, свързани с видими и невидими нишки, изграждат скелета и тялото на един грандиозно голямЧетете Повече →

Преподаване с Jolly Phonics

Метод и преподаване  Jolly Phonics е забавен и насочен към децата подход за ограмотавяне чрез синтетични звукове. В LuckyKids го използваме с най-малките, тъй като е създаден за възраст 4-5-6 години, т.е възрастта за начинаещите. Към 42те букви децата изпълняват определени действия или жестове /вълнообразно движение с ръка за „s“, като змия/, мултисензорният метод е много мотивиращ за деца и учители, които могат да видят как учениците им постигат напредък. Буквените звуци са разделени на седем групи. Буквен звуков ред Звуците се преподават в определен ред, а не по азбучен ред. Това дава възможност на децата да започнат да изграждат думи възможно най-рано. Как работиЧетете Повече →

Снимка 15 от ЛъкиКидс лято 2018

Условия на конна езда в лагера, ездата и родителите, начинаещите деца без опит при конната езда и отношението към тях, как в лагерът те се учат да яздят кон, отношението към напредналите. Защо конната езда е важна и полезна за детето? ”Всяка минута прекарана с конете е безценна, защото са в състояние да те накарат да забравиш всички тревоги и грижи”. Конете са много красиви и благородни животни. Всяка минута прекарана с тях е безценна, защото са в състояние да те накарат да забравиш всички тревоги и грижи. Още в началото, когато се учим да яздим, усещаме колко голяма нужда имат хората и по-специално децатаЧетете Повече →

Снимка 20 от ЛъкиКидс лято 2018

Описание на преходите, от къде се преминава и защо, колко часа траят, как се реагира при здравословен проблем, планинските преходи и родителите.  В швейцарския планински курорт Пицол, е изградена туристическа пътека, чиято основна цел е да забавлява децата. Дължината й е малко над 4 км, цялата е обезопасена и достъпна за детски колички и хора в инвалидни столове. Върви се основно по равно, само в една част от маршрута има изкачване, достатъчно леко дори за най-малките деца. По нея са разпръснати 12 козички, в които децата перфорират своите карти, изпълнявайки разнообразни задачи.  Щом се нахранят всички козички, се получава необходимия шифър и всички, заинтригувани, тичатЧетете Повече →

Снимка 22 от ЛъкиКидс лято 2018

Описание на приложението на метода в лагера. Практическо приложение Методология и учебен процес Методът сугестопедия представлява педагогика с образователен и здравословен ефект. Тя работи на нивото на резервите на личността, което значи, че допринася не само за свръхзапаметяване без натоварване, а също и за обучение максимално близко до естествения начин за учене на индивида, неизолиращ мозъка и неговите функции от останалата част на тялото, от емоционалната страна, от духовната страна на всяка личност. Така методът използва възможностите едновременно на съзнанието, на емоцията и логиката, на интуицията и здравия разсъдък. Тъй като в летен езиков лагер ЛъкиКидс здравето на участниците в обучението, нашите деца, е отЧетете Повече →

Снимка 22 от ЛъкиКидс лято 2018

Социалното развитие на децата е много важно и всеки родител е необходимо да му  обръща сериозно внимание. То e от съществено значение при тяхното израстване, дори можем да кажем, че тяхното благополучие зависи много повече от тези умения, отколкото от академичните знания.Четете Повече →